x 

Uudised

Päästke oma tagumik!

Võidusõit. Vihma sajab. Kõvad mehed võistlustel porikaid peale ei pane. Aga õhtul kannivahe tulitab.

Ass Saver päästab Sinu taguotsa. Sest see on UCI legaalne. Seetõttu saavad seda kasutada ka kõvad mehed.

Naised on kõvad niiehknaa:-)

Ass Saverile pühendatud videolõik Milano-San Remo 2014 võidusõidust.

Ajab ju jooma!

Faktid:

  1. 1% vedeliku kaotuse juures väheneb organismi sooritusvõime 10%.
  2. Taavi Rõivase Kevadkollektsioon plaanib tõsta osadel vedelikel aktsiisi.

Selliks, et tänu kõrgemake aktsiisile meie organismid ei dehüdreeruks ja sooritusvõime ei väheneks, langetas Hobisport kõikide High5 joogipulbrite hinda vähemalt 20%!

 

Võtame!

 

Toetame loodavat profiklubi

Saime alloleva kirja üleskutsega toetada loodavat Eesti ratturite profiklubi. Hobisport pani oma õla alla. Kutsume üles ka oma sõpru loodavat klubi kas moraalselt (nt info jagamisega) või rahaliselt toetama.

-------------------------------

Tere

Paljud Eesti rattaspordiga seotud inimesed heiatavad juba pikemat aega, et oleks vaja oma profiklubi ja poistele parema võimaluse andmist juuniorite klassist väljudes.

Nüüd on aeg tegutseda!

Võtsime ette projekti loomaks Eestisse oma profiklubi, mis oleks hea hüppelava meie U23 poistele, osaliselt tegutsekski klubi eesmärgil täita U23 koondise kohta. Kindlasti sõidaks klubis üks,kaks vanemat meest, kes oleks kapteni rollis.

Meil on kindel visioon ja plaan, kuidas jõuda soovitud tulemuseni.

Esialgu proovime plaani teostada 2015 aastaks, kui see ei õnnestu, siis üritame edasi senikaua, kuni eesmärk teostub ja suuname esialgu tekkivatest vahenditest osa Eesti U23 koondisesse, mida antud hetkel sisuliselt ei eksisteeri ja teise osa reservi loodava profiklubi projekti tarvis!

Antud projekti läbiviimine on pikaajaline protsess, mis nõuab ka kõigi teie panust!!!

Selleks lõimegi Eesti Vändameeste Sõpruskonna, et kõik rattainimesed, kes soovivad Eestisse oma profiklubi, saaks oma nime kirja panna, võimalusel ja soovil ka toetada väikse omapoolse panusega.

Palun minge registreerige ennast veebilehel www.vandamehed.ee, samuti suunake ka kõiki oma liikmeid, fänne, tuttavaid ja toetajaid sama tegema!

 

Suurel massil on tohutu jõud ja usume, et ühise jõuna suudame ka oma projekti palju paremini müüa tulevastele profiklubi sponsoritele!

Samuti saame koos seada tulevikus uusi eesmärke rattaspordi arenguks Eestis.

 

Siin all on ka pressiteade, mis edastati täna meediale:

 

Alates eilsest, 8. jaanuarist on kõigil soovijail võimalus liituda Eesti Vändameeste sõpruskonnaga, avaldamaks omapoolset toetust professionaalse jalgrattaklubi loomiseks Eestis.

 

„Vändameeste Sõpruskonna loomise mõtteks oli viia kokku inimesed, kes pooldavad profiklubi loomist Eestis ning näevad vajadust selle olemasoluks. Veebiaadressil www.vandamehed.ee on kõigil võimalus sõpruskonnaga liituda ning soovi korral anda omapoolne panus projekti teostumiseks rahalise annetuse näol. Oluline, et inimesed avaldaksid oma poolehoidu ning tunneksid end osalisena projekti elluviimisel,“ sõnas Vändameeste Sõpruskonna asutaja Rene Mandri.

 

Möödunud aastal tippspordist loobunud Mandri, kes on käinud läbi pika teekonna jõudmaks Prantsusmaal elukutseliste ratturite sekka, on võtnud eesmärgiks luua vajalikud tingimused ka Eestisse. „Soovime, et pealekasvav põlvkond ei peaks võõras keskkonnas heale õnnele lootes otsima teed tippu, vaid saaks professionaalset tuge ja teadmisi kodumaiselt meeskonnalt,“ lisas Mandri.

 

„Eesti oma jalgratta profimeeskond on ainuke võimalus astuda samm edasi Eesti jalgrattaspordi arengus, sest vastasel juhul on talendikate ratturite kadu endiselt liiga suur. Töötame, et leida võimalus, kuidas pakkuda arenguks vajalikke tingimusi kodumaiste jõududega ning teeme omalt poolt kõik, et see teoks ka saaks,"

kinnitas Jaan Kirsipuu.

 

Mõlemad endised profiratturid on aktiivselt tegelemas sponsorite ja koostööpartnerite leidmisega, et projekt aastal 2015 ilmavalgust näeks. Korralikult funktsioneeriva kontinentaal ehk kolmanda kategooria profiklubi aastane eelarve on ligikaudu 700 000 eurot, mis tagaks head tingimused sportlastele ning meeskonnas töötavale abipersonalile. Juhul kui projekti 2015. aastal ei käivitu, jätkatakse tööd kuni vajaminev rahasumma on koos ning annetused leiavad sihtpärase kasutuse.

 

 

 

Lugupidamisega

Eesti Vändameeste Sõpruskond

asutaja liige

Rene Mandri

Laulupidu on läbi, pidu kestab edasi!

Laulupidu on läbi, aga High5 toodete soodukapidu kestab edasi!

Kõikidel High5 toodetel kuni septembri lõpuni endiselt soodushind -20%

Ees on ootamas veel:

  • Kõrvemaa Rattamaraton
  • Kõikide maastikuratturite lemmik Haanja 100
  • 7 sügiskrossi
  • Prükkelcupi viimene etapp, Tallinna MV maastikuratta sõidus
  • Marimetsa Kapi VIII etapp
  • KoMo sarja VII etapp, Rapla maakonna MV maastikuratta sõidus

Mida ja millal pikema sõidu ajal süüa saab endiselt siit.

Edukaid starte koos High5 energialaksuga!

Eurobike 2014 - Silverback

Eelmisel nädalal Saksamaal Friedichshafenis toimunud Euroopa suurim rattamessil Eurobike esitles Silverback laiemale avalikkusele oma 2014 aasta mudeleid.

Uudseim mudel mida esitleti oli Silverback Signo - maastikuratas millel esijooks on 29" ja tagajooks 27,5". Loomulikult oli esindatud kogu Silverbacki 2014 mudelivalik: Scalera, Scento, Senza, Sento, Shuffle, Signo, Slade, Slider, Sola, Space, Splash, Sprada, Spyke, Strake, Storm, Strela, Stride ja Syncra.

Signost ja maantee tipprattast Scalerast kirjutas lühikese ülevaate ka Bikeradar.

Silverbacki 2014 mudelte testsõidust saab lugeda (kes ei ole seda veel teinud) siit.

Video ülevaave mudelitest Storm, Slider 275 ja Scalera.

Video ülevaave mudelist Signo.

Varsti hakkame uutele ratastele ka tellimusi vastu võtma. Stay tuned:-)

Silverback 2014

Käisin hiljuti Saksamaal Stuttgardis Silverbacki 2014 aasta mudeleid vaatamas ja proovimas. Annan lühikese ülevaate kuuldust ja kogetust.

Esmalt Silverbacki plaanidest. Vaatamata lühikesele ajaloole (Silverback asutati 2004, Euroopas asuv uurimis- ja arendusosakond loodi 2010) on saavutused arendustöö osas märkimisväärsed. Näiteks saavutas maanteeratas Scalera 2012 Eurobikel disaini peaauhinna. Pikemate plaanide kohaselt soovitakse aastaks 2020 jõuda 5 parima rattatootja hulka. Kõlab tuttavalt? Nähes arendustööd  mida Silverbackis tehakse usun, et see on täiesti reaalne.

5 parimat palun mitte segi ajada 5 suurima rattatootjaga. Silverback hoiab oma mudelivaliku suht väikese. Tehakse ainult neid mudeleid mis on oma klassi parimate seas. Keskpärasusega ei rahuldata.

Mis siis uudist?

  • Tehnika arengu osas tundub, et viimased paar aastat on pendli efekti hea näide. 26" pealt jooksid tootjad hurraga 29" peale, nüüd liigutakse keskele, ehk 27,5" poole. Silverbacki valikus olid juba käesoleval aastal nii 27,5“ kui 29“ rattad. Rajalt on saadud korralikku tagasisidet ja mudeleid on täiustatud.
  • Maanteerattaid toodetakse üha enam karbonraamiga, aluraamide osakaal väheneb.
  • Kui mõned aastad tagasi tuldi välja thru-axle amortidega, siis tänaseks on turul ka thru-axle tagumise ratta kinnitused.
  • Parandatud on FS rataste tagavedrustust.
  • Turule tullakse rattaga mille geomeetria on disainitud 27,5“ taga- ja 29“ esijooksule.
  • Tootjad panustavad üha enam ka disainile, suureneb nende klientide hulk, kes ostavad „silmadega“, vaadates disaini ja hinda.

 

 


Vaatamata viimasele väitele Silverbacki puhul kompromisse hinna/kvaliteedi osas ei tehta:

  • Kõikidel ratastel kasutatakse ainult Shimano komponente. Ka neid (nt vändad, rummud, pidurid jne) mida mõni tootja odavamatega asendab.
  • Kõikidel maastikuratastel kasutatakse täispikkuses kõrisid. See tagab käiguvahetuse ja pidurite laitmatu pikaajalise toimimise.
  • Kõik raamid (nii torude kuju kui omadused ning geomeetria) on disainitud Silverbacki inseneride poolt. Nn tehase poolt toodetud torusid ega raame ei kasutata.
  • Kasutatakse uusi ja/või kallimaid tehnoloogiaid ja materjale, et saavutada parem ja esteetilisem tulemus.
  • Jälgitakse, et sarnaste rataste puhul oleks kaalu /spetsifikatsiooni/hinna suhe turu parimate seas.

Kõikide mudelitega ja spetsifikatsioonidega sõita ei jõudnud. Keskendusin sellele mis rohkem huvi pakkus.

Maanteeratastega sõitsin loomulikult maanteel. Ringi sisse jäi vaikseid linnatänavaid kus sai kiirendada, pidurdada ja kurvitada. Maanteel oli ca 3 km pikkune laskumine 100m kõrguste vahedega. Siis sõitsin paar km sirget. Tagasi oli siis sama tee mäkke.

Maastiku rattaid testides olin heas seisus. Stuttgarti ümbrus oli pinnase mõttes sarnane tüüpilise Eesti metsaalusega. Kuna oli kuiv siis radade põhjad olid kõvad. Samas oli näha, et vihmade ajal on need olnud savised ja libedad, kohati ka pehmed. Kive ja juurikaid oli minimaalselt ca sama palju kui Rakke või Rõuge metsaalustel. Laskumised olid pikad, kohati ka järsud. Tõusud samuti. Tegin kõikide maastikuratastega ühe kindla ca 15 min pikkuse testringi, et tulemused oleks omavahel võrreldavad. Päris pikka loodis olevat sirget metsa all ma ei leidnudki. Katsetused kuidas ratas sirgel kiirust hoiab tegin ca 300m pikkusel kruusalõigul. Ringi sisse jäi ka 1 pikem laskumine kõrguste vahega 120m ja sama rada tõusuna. Siin oli nii järsemaid kui laugemaid  sektoreid, kiiremaid ja aeglasemaid pöördeid, veidi kive, juurikaid, savi sisse sõidetud pikirööpaid jne.

Muljed rajalt:

Maanteerattad:

Scalera – Ainult ülivõrded: väga jäik, kiirendus väga hea, mäkke läks väga hästi. Väga hästi juhitav. Kurve oli väga hea võtta. Esitluse parim emotsioon. Raam väga aerodünaamiline. Tõsi küll, aero omadusi kuskil testida ei saanud. Tõeline tipp võistlusratas.

 

 



Space – piisavalt jäik, sõita mugav. Kahjuks proovisin seda pärast Scalerat. Enam sellist emotsioonilaksu kätte ei saanud. Aga tegu on kõva kesklassi pilliga. Ühtegi halba sõna selle ratta kohta öelda ei saa. Lihtsalt pärast Scalerat tundus ta veidi tuimem. Tegelikkuses väga OK pill. Just selle taseme ratastega sõidab valdav enamus Filtri sarjas osalejaid.

 

 



Maastikurattad:

29“FS alu Sprada - 29“ ja 2 amorti tasandab väga kergelt kõik ebatasasused. Kõrge. Sõitis probleemideta üle palkide kuhu ülejäänud rattad takerdusid (ka Slider). Kõrge keskjooksu (raskuskeskme) ja pikkuse tõttu kiiretes kurvides kohmakam kui väiksemad rattad. Sirgemaid ebatasaseid laskumisi oli hea võtta. Kurvilistes kohtades bussjuhi tunne. Seda võimendas ka 70cm lenks. Samas lühike chainstay teeb ta omas klassis siiski hästi juhitavaks. Kiirenduse poolest uimane (uimasem kui teised). Pärast tehnilist osa kiirendamine problemaatiline, enne tuli 2 amorti lukku panna. See võttis aega. Kokkuvõtteks - mõnus looduses kruiisamise ratas. Kohtade peale võistlemiseks veidi uimane. Samas takistused rajal ei ole probleemiks.

 



29“ alu Sola – üle takistuste veereb ilusti. Juhitavusega saab hakkama. Kiiretes kurvides siiski kohmakavõitu. Parem siiski kui Sprada. Kiirendus enamvähem. Oma klassi kohta OK. Keskmise hinnaklassi kvaliteetne maratoni pill

 



29“ karbon Storm – Raam jäik, kiirendus hea, ronib hästi. Laskudes kuuletub ok-lt. Samas teravates kurvides siiki kohmakavõitu. Samas kui sellega veidi harjutada? Tiptop Samsungi ja TRM pill. XC-l ja Kolmapäevakutel ei tohiks väga hätta jääda.

 

 



27,5 FS alu Slider – Väga hea tehniliste raja ratas, eriti sobivad laskumised ja hüpped. Kiiretes kurvides hea juhitavus, 2 amorti hoiavad kindlat kontakti maaga. Enne kiirendust amortide lukustamine on võistlussituatsioonis aeganõudev. Samas metsas sõidu nautimiseks väga hea, Juurikased kolmapäevakud sobivad väga hästi, Freeride on tema element.

 

 



27,5 alu Slade – Hea juhitavus ning maatikukõlbulikkus. Mäest üles ronib ilusti. Selles osas 29“ga suurt erinevust ei tundnud. Suht ergas. Eriti kui 29“ seljast ümber istud. Sobib ratturile kes sõidab nii Samsungit kui Kolmapäevakuid.

 

 



27,5 carbon Syncra – Ülihea maastikutunnetus. Ratas kuuletub väga täpselt igale käsklusele ja annab maastikult väga kiire ja adekvaatse info toimuva kohta. Kurve saab kiirelt läbida, kiirendus katsealustest maastikuratastest parim, ronib väga hästi ka tehnilisi tõuse. Siinkohal erinevust 29“ga ei tunnetanud. Kerguse ja jäikuse poolest ronis nn jõulistest tõusudest paremini üles.

 

 



279 Signo – 279 tähendab siin, et tagajooks on 27,5" ja esijooks 29". Amort on 140mm käiguga, tõusudel saab ta lihtsalt 110mm peale seadistada. Nii muutub ratta geomeetria ronimiskõlbulikuks. Tõenäoliselt muutub freeriderite seas populaarseks. Moskva kottpüks (loe: freerider) Sergei Maltsev kiitis tema omadusi kiirete, tehniliste  ja järskude laskumiste tehnilisematel lõikudel. Samas väga kurvilistele radadele soovis ta siiki Sliderit.

 

 

 


Strake – Väga kerge ja silmapaistva disainiga linnaratas. Jäin linnavahel  korra seisma, et muuta lenksu asendit. 2 kohalikku hakkasid kohe uurima mis ratas see on, kuidas tehtud jne. Mehhaaniline ketas ei ole muidugi teab mis tipp, aga esteetilisem ja efektiivsem kui V pidur.

 

Riho Ever

Minu konto

Kontakt

Riveante OÜ

Nõmme tee 95 / Tüve 22a
11317 Tallinn, Estonia

Võta ühendust: +372 50 26 200

Reg nr: 11473210