x 

Uudised

Toetame loodavat profiklubi

Saime alloleva kirja üleskutsega toetada loodavat Eesti ratturite profiklubi. Hobisport pani oma õla alla. Kutsume üles ka oma sõpru loodavat klubi kas moraalselt (nt info jagamisega) või rahaliselt toetama.

-------------------------------

Tere

Paljud Eesti rattaspordiga seotud inimesed heiatavad juba pikemat aega, et oleks vaja oma profiklubi ja poistele parema võimaluse andmist juuniorite klassist väljudes.

Nüüd on aeg tegutseda!

Võtsime ette projekti loomaks Eestisse oma profiklubi, mis oleks hea hüppelava meie U23 poistele, osaliselt tegutsekski klubi eesmärgil täita U23 koondise kohta. Kindlasti sõidaks klubis üks,kaks vanemat meest, kes oleks kapteni rollis.

Meil on kindel visioon ja plaan, kuidas jõuda soovitud tulemuseni.

Esialgu proovime plaani teostada 2015 aastaks, kui see ei õnnestu, siis üritame edasi senikaua, kuni eesmärk teostub ja suuname esialgu tekkivatest vahenditest osa Eesti U23 koondisesse, mida antud hetkel sisuliselt ei eksisteeri ja teise osa reservi loodava profiklubi projekti tarvis!

Antud projekti läbiviimine on pikaajaline protsess, mis nõuab ka kõigi teie panust!!!

Selleks lõimegi Eesti Vändameeste Sõpruskonna, et kõik rattainimesed, kes soovivad Eestisse oma profiklubi, saaks oma nime kirja panna, võimalusel ja soovil ka toetada väikse omapoolse panusega.

Palun minge registreerige ennast veebilehel www.vandamehed.ee, samuti suunake ka kõiki oma liikmeid, fänne, tuttavaid ja toetajaid sama tegema!

 

Suurel massil on tohutu jõud ja usume, et ühise jõuna suudame ka oma projekti palju paremini müüa tulevastele profiklubi sponsoritele!

Samuti saame koos seada tulevikus uusi eesmärke rattaspordi arenguks Eestis.

 

Siin all on ka pressiteade, mis edastati täna meediale:

 

Alates eilsest, 8. jaanuarist on kõigil soovijail võimalus liituda Eesti Vändameeste sõpruskonnaga, avaldamaks omapoolset toetust professionaalse jalgrattaklubi loomiseks Eestis.

 

„Vändameeste Sõpruskonna loomise mõtteks oli viia kokku inimesed, kes pooldavad profiklubi loomist Eestis ning näevad vajadust selle olemasoluks. Veebiaadressil www.vandamehed.ee on kõigil võimalus sõpruskonnaga liituda ning soovi korral anda omapoolne panus projekti teostumiseks rahalise annetuse näol. Oluline, et inimesed avaldaksid oma poolehoidu ning tunneksid end osalisena projekti elluviimisel,“ sõnas Vändameeste Sõpruskonna asutaja Rene Mandri.

 

Möödunud aastal tippspordist loobunud Mandri, kes on käinud läbi pika teekonna jõudmaks Prantsusmaal elukutseliste ratturite sekka, on võtnud eesmärgiks luua vajalikud tingimused ka Eestisse. „Soovime, et pealekasvav põlvkond ei peaks võõras keskkonnas heale õnnele lootes otsima teed tippu, vaid saaks professionaalset tuge ja teadmisi kodumaiselt meeskonnalt,“ lisas Mandri.

 

„Eesti oma jalgratta profimeeskond on ainuke võimalus astuda samm edasi Eesti jalgrattaspordi arengus, sest vastasel juhul on talendikate ratturite kadu endiselt liiga suur. Töötame, et leida võimalus, kuidas pakkuda arenguks vajalikke tingimusi kodumaiste jõududega ning teeme omalt poolt kõik, et see teoks ka saaks,"

kinnitas Jaan Kirsipuu.

 

Mõlemad endised profiratturid on aktiivselt tegelemas sponsorite ja koostööpartnerite leidmisega, et projekt aastal 2015 ilmavalgust näeks. Korralikult funktsioneeriva kontinentaal ehk kolmanda kategooria profiklubi aastane eelarve on ligikaudu 700 000 eurot, mis tagaks head tingimused sportlastele ning meeskonnas töötavale abipersonalile. Juhul kui projekti 2015. aastal ei käivitu, jätkatakse tööd kuni vajaminev rahasumma on koos ning annetused leiavad sihtpärase kasutuse.

 

 

 

Lugupidamisega

Eesti Vändameeste Sõpruskond

asutaja liige

Rene Mandri

Laulupidu on läbi, pidu kestab edasi!

Laulupidu on läbi, aga High5 toodete soodukapidu kestab edasi!

Kõikidel High5 toodetel kuni septembri lõpuni endiselt soodushind -20%

Ees on ootamas veel:

  • Kõrvemaa Rattamaraton
  • Kõikide maastikuratturite lemmik Haanja 100
  • 7 sügiskrossi
  • Prükkelcupi viimene etapp, Tallinna MV maastikuratta sõidus
  • Marimetsa Kapi VIII etapp
  • KoMo sarja VII etapp, Rapla maakonna MV maastikuratta sõidus

Mida ja millal pikema sõidu ajal süüa saab endiselt siit.

Edukaid starte koos High5 energialaksuga!

Eurobike 2014 - Silverback

Eelmisel nädalal Saksamaal Friedichshafenis toimunud Euroopa suurim rattamessil Eurobike esitles Silverback laiemale avalikkusele oma 2014 aasta mudeleid.

Uudseim mudel mida esitleti oli Silverback Signo - maastikuratas millel esijooks on 29" ja tagajooks 27,5". Loomulikult oli esindatud kogu Silverbacki 2014 mudelivalik: Scalera, Scento, Senza, Sento, Shuffle, Signo, Slade, Slider, Sola, Space, Splash, Sprada, Spyke, Strake, Storm, Strela, Stride ja Syncra.

Signost ja maantee tipprattast Scalerast kirjutas lühikese ülevaate ka Bikeradar.

Silverbacki 2014 mudelte testsõidust saab lugeda (kes ei ole seda veel teinud) siit.

Video ülevaave mudelitest Storm, Slider 275 ja Scalera.

Video ülevaave mudelist Signo.

Varsti hakkame uutele ratastele ka tellimusi vastu võtma. Stay tuned:-)

Silverback 2014

Käisin hiljuti Saksamaal Stuttgardis Silverbacki 2014 aasta mudeleid vaatamas ja proovimas. Annan lühikese ülevaate kuuldust ja kogetust.

Esmalt Silverbacki plaanidest. Vaatamata lühikesele ajaloole (Silverback asutati 2004, Euroopas asuv uurimis- ja arendusosakond loodi 2010) on saavutused arendustöö osas märkimisväärsed. Näiteks saavutas maanteeratas Scalera 2012 Eurobikel disaini peaauhinna. Pikemate plaanide kohaselt soovitakse aastaks 2020 jõuda 5 parima rattatootja hulka. Kõlab tuttavalt? Nähes arendustööd  mida Silverbackis tehakse usun, et see on täiesti reaalne.

5 parimat palun mitte segi ajada 5 suurima rattatootjaga. Silverback hoiab oma mudelivaliku suht väikese. Tehakse ainult neid mudeleid mis on oma klassi parimate seas. Keskpärasusega ei rahuldata.

Mis siis uudist?

  • Tehnika arengu osas tundub, et viimased paar aastat on pendli efekti hea näide. 26" pealt jooksid tootjad hurraga 29" peale, nüüd liigutakse keskele, ehk 27,5" poole. Silverbacki valikus olid juba käesoleval aastal nii 27,5“ kui 29“ rattad. Rajalt on saadud korralikku tagasisidet ja mudeleid on täiustatud.
  • Maanteerattaid toodetakse üha enam karbonraamiga, aluraamide osakaal väheneb.
  • Kui mõned aastad tagasi tuldi välja thru-axle amortidega, siis tänaseks on turul ka thru-axle tagumise ratta kinnitused.
  • Parandatud on FS rataste tagavedrustust.
  • Turule tullakse rattaga mille geomeetria on disainitud 27,5“ taga- ja 29“ esijooksule.
  • Tootjad panustavad üha enam ka disainile, suureneb nende klientide hulk, kes ostavad „silmadega“, vaadates disaini ja hinda.

 

 


Vaatamata viimasele väitele Silverbacki puhul kompromisse hinna/kvaliteedi osas ei tehta:

  • Kõikidel ratastel kasutatakse ainult Shimano komponente. Ka neid (nt vändad, rummud, pidurid jne) mida mõni tootja odavamatega asendab.
  • Kõikidel maastikuratastel kasutatakse täispikkuses kõrisid. See tagab käiguvahetuse ja pidurite laitmatu pikaajalise toimimise.
  • Kõik raamid (nii torude kuju kui omadused ning geomeetria) on disainitud Silverbacki inseneride poolt. Nn tehase poolt toodetud torusid ega raame ei kasutata.
  • Kasutatakse uusi ja/või kallimaid tehnoloogiaid ja materjale, et saavutada parem ja esteetilisem tulemus.
  • Jälgitakse, et sarnaste rataste puhul oleks kaalu /spetsifikatsiooni/hinna suhe turu parimate seas.

Kõikide mudelitega ja spetsifikatsioonidega sõita ei jõudnud. Keskendusin sellele mis rohkem huvi pakkus.

Maanteeratastega sõitsin loomulikult maanteel. Ringi sisse jäi vaikseid linnatänavaid kus sai kiirendada, pidurdada ja kurvitada. Maanteel oli ca 3 km pikkune laskumine 100m kõrguste vahedega. Siis sõitsin paar km sirget. Tagasi oli siis sama tee mäkke.

Maastiku rattaid testides olin heas seisus. Stuttgarti ümbrus oli pinnase mõttes sarnane tüüpilise Eesti metsaalusega. Kuna oli kuiv siis radade põhjad olid kõvad. Samas oli näha, et vihmade ajal on need olnud savised ja libedad, kohati ka pehmed. Kive ja juurikaid oli minimaalselt ca sama palju kui Rakke või Rõuge metsaalustel. Laskumised olid pikad, kohati ka järsud. Tõusud samuti. Tegin kõikide maastikuratastega ühe kindla ca 15 min pikkuse testringi, et tulemused oleks omavahel võrreldavad. Päris pikka loodis olevat sirget metsa all ma ei leidnudki. Katsetused kuidas ratas sirgel kiirust hoiab tegin ca 300m pikkusel kruusalõigul. Ringi sisse jäi ka 1 pikem laskumine kõrguste vahega 120m ja sama rada tõusuna. Siin oli nii järsemaid kui laugemaid  sektoreid, kiiremaid ja aeglasemaid pöördeid, veidi kive, juurikaid, savi sisse sõidetud pikirööpaid jne.

Muljed rajalt:

Maanteerattad:

Scalera – Ainult ülivõrded: väga jäik, kiirendus väga hea, mäkke läks väga hästi. Väga hästi juhitav. Kurve oli väga hea võtta. Esitluse parim emotsioon. Raam väga aerodünaamiline. Tõsi küll, aero omadusi kuskil testida ei saanud. Tõeline tipp võistlusratas.

 

 



Space – piisavalt jäik, sõita mugav. Kahjuks proovisin seda pärast Scalerat. Enam sellist emotsioonilaksu kätte ei saanud. Aga tegu on kõva kesklassi pilliga. Ühtegi halba sõna selle ratta kohta öelda ei saa. Lihtsalt pärast Scalerat tundus ta veidi tuimem. Tegelikkuses väga OK pill. Just selle taseme ratastega sõidab valdav enamus Filtri sarjas osalejaid.

 

 



Maastikurattad:

29“FS alu Sprada - 29“ ja 2 amorti tasandab väga kergelt kõik ebatasasused. Kõrge. Sõitis probleemideta üle palkide kuhu ülejäänud rattad takerdusid (ka Slider). Kõrge keskjooksu (raskuskeskme) ja pikkuse tõttu kiiretes kurvides kohmakam kui väiksemad rattad. Sirgemaid ebatasaseid laskumisi oli hea võtta. Kurvilistes kohtades bussjuhi tunne. Seda võimendas ka 70cm lenks. Samas lühike chainstay teeb ta omas klassis siiski hästi juhitavaks. Kiirenduse poolest uimane (uimasem kui teised). Pärast tehnilist osa kiirendamine problemaatiline, enne tuli 2 amorti lukku panna. See võttis aega. Kokkuvõtteks - mõnus looduses kruiisamise ratas. Kohtade peale võistlemiseks veidi uimane. Samas takistused rajal ei ole probleemiks.

 



29“ alu Sola – üle takistuste veereb ilusti. Juhitavusega saab hakkama. Kiiretes kurvides siiski kohmakavõitu. Parem siiski kui Sprada. Kiirendus enamvähem. Oma klassi kohta OK. Keskmise hinnaklassi kvaliteetne maratoni pill

 



29“ karbon Storm – Raam jäik, kiirendus hea, ronib hästi. Laskudes kuuletub ok-lt. Samas teravates kurvides siiki kohmakavõitu. Samas kui sellega veidi harjutada? Tiptop Samsungi ja TRM pill. XC-l ja Kolmapäevakutel ei tohiks väga hätta jääda.

 

 



27,5 FS alu Slider – Väga hea tehniliste raja ratas, eriti sobivad laskumised ja hüpped. Kiiretes kurvides hea juhitavus, 2 amorti hoiavad kindlat kontakti maaga. Enne kiirendust amortide lukustamine on võistlussituatsioonis aeganõudev. Samas metsas sõidu nautimiseks väga hea, Juurikased kolmapäevakud sobivad väga hästi, Freeride on tema element.

 

 



27,5 alu Slade – Hea juhitavus ning maatikukõlbulikkus. Mäest üles ronib ilusti. Selles osas 29“ga suurt erinevust ei tundnud. Suht ergas. Eriti kui 29“ seljast ümber istud. Sobib ratturile kes sõidab nii Samsungit kui Kolmapäevakuid.

 

 



27,5 carbon Syncra – Ülihea maastikutunnetus. Ratas kuuletub väga täpselt igale käsklusele ja annab maastikult väga kiire ja adekvaatse info toimuva kohta. Kurve saab kiirelt läbida, kiirendus katsealustest maastikuratastest parim, ronib väga hästi ka tehnilisi tõuse. Siinkohal erinevust 29“ga ei tunnetanud. Kerguse ja jäikuse poolest ronis nn jõulistest tõusudest paremini üles.

 

 



279 Signo – 279 tähendab siin, et tagajooks on 27,5" ja esijooks 29". Amort on 140mm käiguga, tõusudel saab ta lihtsalt 110mm peale seadistada. Nii muutub ratta geomeetria ronimiskõlbulikuks. Tõenäoliselt muutub freeriderite seas populaarseks. Moskva kottpüks (loe: freerider) Sergei Maltsev kiitis tema omadusi kiirete, tehniliste  ja järskude laskumiste tehnilisematel lõikudel. Samas väga kurvilistele radadele soovis ta siiki Sliderit.

 

 

 


Strake – Väga kerge ja silmapaistva disainiga linnaratas. Jäin linnavahel  korra seisma, et muuta lenksu asendit. 2 kohalikku hakkasid kohe uurima mis ratas see on, kuidas tehtud jne. Mehhaaniline ketas ei ole muidugi teab mis tipp, aga esteetilisem ja efektiivsem kui V pidur.

 

Riho Ever

Täna algab T'd France

Täna algab selle suve üks suursündmuseid spordimaailmas. Antakse 100-s stardipauk Tour de Francele. Pea kõik rattaspordiga seotud ettevõtmised püüavad oma nime selle sündmusega siduda. Sama teevad ka paljud ettevõtmised, millel puudub igasugune seos spordiga. Selline omakasupüüdlik enda haipimine on tegelikult väga tervitatav. Nii antakse Tour de Francele kaalu juurde ja muudetakse seda niigi suurt sündmist veelgi olulisemaks.

Oma oksa Touri ümber aupaistet ja sära tekitavasse lõkke lõõma viskab ka hobiSPORT.ee.

Nii nagu mitmel eelneval aastal stardib ka tänavu Tour de Francel üks meeskond suurepärastel FFWD jooksudel. Nendeks on Vacansoleil DMC ja väsimatu ründaja Johnny Hoogerland. Usume, et neil läheb hästi ja oma osa mängivad ka tipptasemel jooksud.

Meistrite valikusse kuuluva tehnikaga soovib sõita igaüks. Soodne võimalus selleks avaneb just nüüd, 100nda TdF-i toimumise ajal. Alates stardipaugust kuni finišini Champs Elyséel kõikide FFWD jooksude hinnad -20% odavamad. Tartu Rattaralli, Filtri sari, Eesti Rahva Velotuur, Veteranide tuurid, Lauri Ausi Mälestussõit, Aerobike ja paljud teised võidusõidud mööduvad nendel jooksudel lennates.

Tuletame veel meelde, et Facebookis käib kampaania, mille raames loosime välja juubelituuri Continental Grand Prix 4000 Le Tour Special Edition rehvide komplekti.

Ning last but not least, elame kõik kaasa Rein Taaramäe sõidule.

 

Hobisport 5'e aastane

Aeg lendab ja 12. Märtsil saab juba 5aastat sellest, kui me oma virtuaalse poe uksed avasime. Meil on hea meel tõdeda, et oleme selle ajaga leidnud omale hulgaliselt toredaid kliente ja võitnud Teie usalduse. Eks vahel veab ka meil viltu ja kõik ei õnnestu nii nagu plaanitud aga oleme alati suutnud sellised pisikesed apsud koostöös kliendiga lahendada ja ikka sõpradeks jääda. Oleme Teile selle eest väga tänulikud. Saabuva pidupäeva puhul pakume omalt poolt kõikidele tellijatele ajavahemikul 04-10 Märts 2013 trasnpordi Smart Posti vahendusel tasuta. Samuti on sünnipäevanädalal paljud tooted (Sigma pulsikellad, High5 Isogeelid, FFWD jooksud, Tacx T1980 ergotrainer) erihinnaga.

Mida siis selle viie aastajooksul oleme teinud?

Alustasime NoSaint maastiku- ja Cicli B maanteerataste toomisega kohalikele teedele. Tänaseks on need nimed võõrad vaid vähestele jalgrattaspordi huvilistele.

Samal aastal tutvustasime ka noort, toona kõigest paari aasta vanust Hollandi tootjat Fast Forward, kelle maantee jookse on kasutanud ja kasutavad mitmed tuntud  PRO tuuri meeskonnad. See on kindel märk nende jooksude headusest ning vastupidavusest. Käesoleval hooajal on Vacansoleil'i profi meeskonna ratturid mitmeid kordi käed püsti üle finishi joone veerenud just FFWD jooksudel. Veel mõni hooaeg tagasi tegid seda sama ka QuickStep'i ratturid, eesotsas Tom Bonen'iga. Sellest ajast kindlasti mäeltavad paljud ka väikest kõmu mehaanilise dopingu teemadel :). Kes veel ei tea, siis see pisike huumor sündis meil kunagises Kamikadze pubis lõunasöögi järjekorras seistes. Õhtuks oli ideest saanud teostus ja mõne päevaga levis see kulutulena kaugemale, kui me loota julgesime. FFWD tootevaliku paremaks tutvustamiseks tegime oma veebilehele nende jaoks eraldi nugakese, kust leiab kogu nende tootevaliku tutvustuse. Samuti on KKK rubriigis hulgaliselt asjalike artikleid ja soovitusi, mida on paljud juba lugenud ka meie põhilehe KKK rubriigist. Tänaseks oleme need oma põhi lehelt tõstnud ümber Fast Forward'i lehele.

Aastal 2010 lisandusid meie valikusse Inglise tootja High5 sporditoidud, geelid ja joogid. Rõõm on tõdeda, et mitmed sportlased, kes on algselt võtnud prooviks mõned gel'id on nüüd jäänud püsivalt nendele truuks. Seda ilmselt põhjusega. Spordi toitude, jookide ja geelidega on juba nii, et pole olemas 100% ideaalset toodet, sestap me ka ei ütle, et High5 on ainus ja õige. Ei. See on üks võimalikest vlaikutest paljude heade toodete/brändide hulgas. High5 bränd on hetkel meie maal põhjendamatult vähetuntud aga me loodame seda viga parandada ning nende tooteid teile ka paremini tutvustada. Selleks tegime ka High5 toodetele omaette lehe, kus saab tutvuda nende erinevate toodetega ning lugeda ka artikleid samal teemal.

2012a lisandus meie tootevalikusse Silveback jalgrattad. Kuni selle ajani olime konsentreerunud rohkem võistlus spordiks mõeldud jalgratastele, kuid Silverback'i ratastega tugevdasime oluliselt oma võistlusrataste sektorit ja lisaks katsime ära ka senini meie valikust puudunud 'mõistliku hinnaga' jalgrataste sektori. Silverbacki näol ei ole tegu pelgalt järjekordse brändijaga, kes ostab osa masstootmis liinilt tulevatest raamidest, kleebib sinna oma logo ning uus ratas ongi valmis. Silverback on kõikide oma rataste raamid projekteerinud ise ning selle arendustöö käigus välja töödanud ka mitmed uudsed tehnoloogiad, mis ke nende nimele patenteeritud. Täiesti uudne on USB pordiga varustatud linnaratas, mis võimaldab sidu ajal näiteks telefoni laadida. Kõigest sellest lähemalt saab lugeda juba rataste endi juurest. Silverback jalgrattad leiad SIIT.

Talveperioodil pakume koostöös SALOMON'i ja MADHSUS'e brändi maaletoojaga ka oma tootevlaikus suuski, suusasaapaid, lumelaudu ja muud talvevarustust.

Lisaks põhitegevusele oleme toetanud ka erinevaid sportlasi, spordiklubisi ja ka mõne rattavõistluste koraaldamist (Talvemaraton, MTB kolmapäevakud). Samuti tasub jälgida meie Facebook'i kontot, kus jagame huvitavat informatsiooni ja aeg-ajalt korraldame mõne viktoriini, kust ei puudu ka auhinnad.

Omaltpoolt soovime teile edu jätkuvaks ja algavaks spordihooajaks ning loodame, et saame sellejuures Teile ka edaspidi abiks olla.

Kohtumiseni spordiradadel.

Riho, Veiko, Andre

Häired e-poe töös 15-16.01.2013

Tere,

Seoses Elioni poolse rikkega ei töötanud meie e-pood 15-16.01.2013.

Kuna ka meie meilid istuvad Elioni serveris siis saime me rikke ajal saadetud kirjad kätte alles täna. Meil puudub ka kindlus, kas kõik Teie poolt saadetud kirjad on meieni jõudnud. Kui Te ei ole oma vastust nõudvale kirjale täna õhtuks vastust saanud siis saatke see uuesti.

Vabandame tekkinud ebameeldivuste pärast.

Andre, Veiko, Riho

Minu konto

Kontakt

Riveante OÜ

Nõmme tee 95 / Tüve 22a
11317 Tallinn, Estonia

Tel: +372 502 6200

Reg nr: 11473210