x 

Kuidas treenida viimastel päevadel enne maratoni

Aegajalt olen kohanud entusiaste, kes on ennast suurtele rahvaspordi üritustele kirja pannud ja selle kohe ka unustanud. Nädal enne starti avastatakse, et võistlus on ukse ees ja trenniks ei ole eriti tehtud. Viimaste päevadega üritatakse eelnevate kuude tegemata jätmised tasa teha ja pärast stardipauku tuntakse, et trennis jalgades olnud särts on asendunud tuima valuga.

Reaalsus on see, et viimase nädalaga midagi enam paremaks ei muuda. Küll on aga väga lihtne kogu oma kehaline võimekus p..sse keerata. Kui siiani ei ole trenni eriti tehtud või on see olnud pigem juhuslik tegevus, siis sellisel juhul soovitan (pühapäevase võistluse korral) kolmapäeval ja neljapäeval väga rahulikus tempos ca 1h rattaga sõita. Peale sõitu kindlasti lõdvestada ja korralikult venitada. Reede ning laupäev ärge ratast puutuge ja TRM läbige rahulikus tempos, nii et väga hingeldama ei hakkaks. Treenimata kehale ei mõju pikad pingutused kuigi hästi.

Viimastel päevadel soovitan ka treenitud inimesel võtta asja rahulikult. Võib teha nt kolmapäeval ca 1-1,5h kerge trenni koos 2-3 ca minuti pikkuse võistlustempos kiirendusega. Neljapäeval ca 1h rahulikku kerimist ja reedel-laupäeval puhake.

Selliselt peaks nii keha kui vaim olema pühapäevaseks võistluseks valmis.

Edu võistlustel!

Minu konto

Kontakt

Riveante OÜ

Nõmme tee 95 / Tüve 22a
11317 Tallinn, Estonia

Tel: +372 502 6200

Reg nr: 11473210