x 

Andre BMC Timemachine 02

Tihti näeme interneti avarustes artikleid ja vidoesid a´la Chris Froomi Pinarello Dogma, Peter Sagani S-Works Tarmac jne. See on kõik väga tore, aga kus on lihtsa inimese rataste ülevaated? Kindlasti saaks väga huvitava artikli teemal Marek Tõnismäe alu raamiga Silverbacki saamislugu või näiteks Andrus Kikkase 26-tolline Bianchi, või siis Alvar Suisalu 650b Scott Scale.
Lõpetame selle kohutava ebavõrdsuse ja teeme otsa lahti CC Rota Mobilise Andre Kulli eraldistardi BMC Timemachine 02 ülevaatega.


Eraldistarti olen ma sõitnud sellest ajast, kui Kristjan Suvi umbes 2003 aastal Tahkos mulle ütles, et ma ei võida teda kunagi eraldistardis. Tänud talle veelkord selle kinda viskmamise eest, mis mind selle toreda ala juurdre tõi. Esimesed 12 aastat sai seda sõidetud tavalise maanteerattaga (eraldistardi lenks + kõrged jooksud) aga paar aastat tagasi pidi ikka TT ratta peale üle kolima ja nüüd, 15 aastat hiljem, oleme jõudnud siia:

Rattaks on BMC Timemachine 02 , raami suurus M-L (minu pikkus 180 cm) , sadula kõrgus keskjooksu tsentrist 78 cm. Ratta kaal - ei ole õrna aimugi.
Ratta jõuülekande eest vastutab Shimano 105 5800 grupp, OK tagumise käiguvahetaja vahetasin Ultegra vastu - see on ju väga oluline :)

BMC tõi 2017 tutrule täiesti uue TT / triatloni ratta. Lisaks Vmax tehnoloogiale, mis tagab ratta optimaalseima aero disaini, teeb selle ratta veel eriliseks see aspekt, et sadula toru saad pista raamis kahte kohta. Taga pool asetuses on ratas TT seades, headtube poolne ava viib aga ratta triatloni seadesse. Miks see nii on? Aga selle pärast, et temposõidus ei tohi olla sadula ots keskjooksule lähemal, kui 5 cm. Triatlonis sellist nõuet ei ole. Tagumine pidur on TM02 peidetud keskjooksu taha. TM01-l on ka esimene pidur peidus (kahvli sees).

Mis siis lisaks üliolulisele tagumisele käiguvahetusele tehase seadetest erineb?

Kõugepealt sadul.
Selleks valisin Selle Italia KronoS eraldistardi sadula, mis on lühem ja laiem, ning tänu sellele saan asendi rattal nii ette viia, kui reeglid lubavad. Lisaks on see mugav ja ma ei libise otsa pealt alla.

Pudelikorvi ja tava pudeli asemel kasutan Fabricu Cageless pudelit. Soojenduse ajal on hea sealt juua, samas trassile paiskudes ei jää pudelikorv aerodünaamikat segama. Pildil puksid, mille peale pudel kinnitub.

Ees lõikab tuult FFWD Three Naca Profile Tubular, mis on FFWD kõige aerodünaamilisem esijooks.

Taga jahvatab tuult FFWD Disc tubular ketas. Samuti on vahetatud kassett - originaalis olnud 11-28 on vahetatud 11-25 vastu, et käikude vahed oleks väiksemad - eraldistardis on see minu arust väga oluline.
Esimese suure ketiratta vahetasin samuti ära, selle aseieml on Absolute Black Oval 53 T. Kas sellest ka kasu on, ei tea, aga TT rattal mulle see sobib.

Rehvideks on minu arvates maailma parimad ja lihtsalt kättesaadavad tubularid - Continental Competition 25 mm. Peale pandud Tufo liimi lindiga.

Selleks, et teadlikult treenida ja eraldistardis ennast optimaalselt pingutama sundida, on rattal peal Garmin Vector 3S võimsusanduriga pedaalid. Jah, see odavam S variant - ühe poolne.
Ei oska selle kahest jalast tuleneva dataga suht midagi mõstilku peale hakata.

Fun fact - käpa pikkus 170 mm?? Eraldistardi mehed panevad ju lausa 180 mm külge. Aga väidetavalt on asjad nüüd veidi teised ja 170 mm pidi olema parem - ei oska kommenteerida. Mina vahest aru ei saa.
See pikkus oli kohe peal ja seda vahetama ei hakanud.

Lõikab tuult küll, kui ainult jalga oleks.

Ratta kompuutrina kasutan Wahoo Elementi. Seda soovitan küll julgelt kõigile (ka die hard Garmini fännidele ja Polari ultratele). Väga käepärane, lihtsasti kasutatav ja läbimõeldud asi.

Hoiame peal!

 

Minu konto

Kontakt

Riveante OÜ

Nõmme tee 95 / Tüve 22a
11317 Tallinn, Estonia

Tel: +372 502 6200

Reg nr: 11473210