x 

Uudised

Skike testride.

Aegajalt on meie käest küsitud Skikede omaduste ja saadavuse kohta. Ka ennast hakkas huvitama mis imeloomaga tegu on.

Saime nädalavahetuseks enda kätte ühe paari Skaike ehk maastikurullsuuski ja kukkusime kohe kuuma andma. Kuna nii minul kui Andrel rullsuuskadega maastikul sõitmise kogemus puudus, siis päris juurikatele me esimese korraga ei roninud. Kuigi Youtubes saab vaadata, kuidas vennad ka mööda juurikaid Skikedega kütavad. Aga kõvapõhjalisel kruusa- ja tuhateel oli nendega päris hea sõita. Mul endal on tavalised rullsuusad. Nendega saan ma sõita ainult mööda hea kattega asfalt teid. Skikedega sai vabalt sõita ka pinnatud ja kehvas seisus asfalti. Ainus mida pidi silmas pidama olid kruusa- ja tuhateedel olevad lombid ja ligasemad kohad. Hooga pehmele pinnasele peale lennates tahtsid jalad seisma jääda ning keha proovis jätkata samas tempos liikumist. Seekord läks siiski õnneks ja koju jõudsin puhaste riietega.

Igal juhul oli tegu täitsa fun üritusega. Asi olin isegi nii fun, et me neid Skikesid enam omanikule tagasi ei andnudki. Lähiajal võib näha Andret mööda Pirita metsa Skikedel radu mõõtmas.

Kokkuvõttes on Skiked neile, kes soovivad juba alates sügisest (või kevadest) hakata uueks hooajaks suusakilomeetreid koguma ja oma hea asfaldiga piiratud liikumisareaali avardada. Või siis neile, kelle kodu ümbruses ei ole piisavalt hea kattega teid.

Riho

Video (mitte meie) Skaikimisest.

Garmin Vector™ võimsusandur

Garmin on kaua töötanud võimsusanduri kallal ja lõpuks on ka selles vallas uudiseid. Alates 2012 aasta märtsist on saadaval Garmin Vector™ nime kandev võimsusandur, mis mõõdab pedaalimise jõudu ja pöördeid. Unikaalne lahendus kogu maailmas võimaldab andurit kiirelt ja lihtsalt paigaldada igale rattale. Vector on ühilduv Edge® rattakompuutrite ja Forerunner® multisport kelladega.


Täpsem info
Garmin Vector™-i kohta.


Sloveen Borut Bozic võitis Šveitsi velotuuri 5. etapi

Hea tiimitöö veeretas üle Šveitsi velotuuri 5-nda etapi finišijoone esimesena Vacansoleil-DCM värvides pedaaliva sloveeni Borut Bozici. Teda vedas lahti meeskonnakaaslane Marco Marcato, viimased 200m vormistas Bozici ise.

Fast Forwardi tagumist jooksu imetlevad alloleval pildil Oscar Freire, Peter Sagan ja Tejay Van Garderen. Edaspidi nad teavad, milline varustus viib sihile.

Rullsuusatamine - lahe vaheldus jooksule

Kunagi vaatasin rullidega suusatajaid suviti mööda asfalti nühkimas kaastundliku pilguga. Kui ratturi "navigatsiooniperiood kestab 7-9 kuud, kehva talve puhul 12 või enamgi, siis suusatajad saavad kodumaal lumele max 3-eks kuuks. Harva rohkem.

Sellel sügisel sai jooksmisest villand. Soovisin sellele vaheldust. Pärast pikemaid jooksuotsi hakkas ka selg laulu lööma. Mõtlesin anda veidi koormust ratturite puhul kiduma jäävale ülakehale ja ostsin endale rullsuusad.

Esimesed 10 minutit klassikat asfaldil olid ärevad. Käed-jalad on suvega ära unustanud mida teha siis kui suusad on jalas ja kaikad käes. Tunnistan ausalt, et korra käis vilksamisi läbi mõte - kas see rullsuuskade ost ikka õige tegu oli. Aga seepeale keskendusin tehnikale ja rullid hakkasid soovitud suunas ning kiiremas tempos liikuma. Poole tunni mööduses tundsin ennast suuskadel juba päris kindlalt.

Kui pärast jooksu on mu jalad nagu 2 valulist keedetud makaroni, siis suusatades jaguneb koormus sama intensiivsuse (keskmine pulss) juures ühtlasemalt ja meeldivalt väss on nii jalades kui kätes. Lisaks ei põruta suusatamine nii nagu jooksmine. Sellega säästad oma pöida, põlvi ja selga.

Igal juhul jään ma sügiseti ka jooksma. Aga rullsuusk on sellele lahe vaheldus. Rullsuuskamine on abiks ka siis, kui Su liigesed ei talu jooksmisel liigestele tekkivat koormust. Minu selg sai igatahes jonksu.

Ja kindlasti on see asjalik sissejuhatus algavale suusahooajale.

Kerget veeremist suuskadele:-)

Riho

Rattasõidud märja ilmaga

Eilne trenn möödus kerges uduvihmas. Tatise ilma tõttu ajasin välja talveratta ning jalga panin talvekingad.

Kruiisisime hilisõhtul mööda linna. Pirita-Vanalinn-Shnelli tiigi ja Toompea vaheline nõlv-Pelgulinn-Kopli koos Sepa tänava ja Liinidega-Paljassaare-Balti Jaam-Pirita. Elamus missugune. Uskumatult palju kohtasime teisi hilisõhtuseid rattureid. Hea meel oli näha, et valdaval enamusel olid tuled peal.

Tänu pikkadele porikatele ei pidanud ma paaniliselt igat lompi vältima. Tundsin pärast 2 tunni pikkust keskmisest vesisemat sõitu rõõmu puhaste riiete ja kuivade jalgade üle. Samas trennikaaslase riided vajasid kohest pesu.

Ehk kes käib ka hilissügisel sõitmas - nii tuled, kuivad ja soojad jalad kui pikad porikad on olulised nii tervise kui mugavuse pärast.

Kuiva veeremist ka märja ilmaga,

Riho

Nightride 12.10.2010

Eile käisime siis järjekordsel Nightridel.

10 esituld, 7 meest ja 6 kiivrit alustas sõitu trassil Velodroom-Maarjamäe-Lauluväljaku singel-Kadriorg/Hundi kuristik-Pae park-Kadriorg-Sossi sektor-Kesklinna kalmistu ja selle ümbrus ning Piritale tagasi. Toimus 1 kukkumine. Mis te arvate kas kukkujal oli kiiver peas?

Ei olnud.

Siit moraal - kui soovite vähem kukkuda siis kandke kiivrit!


Kadriorus olles põikasime korra sisse ka Hundi kuristikku. Kahjuks ei avaldanud ürgne kanjon pimeduses sellist muljet nagu valges. Tundub, et lähiajal on põhjust sama sõitu valges korrata. Tsekkasime ka Pae karjääri singlite seisukorda. Pärast pargi ehiitamist ei olnud ma sinna kanti sattunudki. Päris ägedatest radadst oli alles vaid mõnesaja meetrine lõik. Õnneks oli see lõik keskmisest ärevam. Väikese vääratuse korral oleks suplus olnud garanteeritud. Seekord pääsesime kõik kuiva jalaga. Ka kiivrita sõitjad.

Sõtisime veel Sossi tagusel tühermaal, külastasime Pronksmeest tema uues asukohas ja kruiisasime sõjaväe- ja kesklinna kalmistu vahelisel singlil ning tennuseväljakute ja Spordihalli vahel.

Ilma tellisin küll ilusa, aga Pirita poole tagasi sõites tahtis vastutuul sokid jalast puhuda. Edaspidi püüan tellides ka tuule suunaga arvestada.

Riho

 

Minu konto

Kontakt

Riveante OÜ

Nõmme tee 95 / Tüve 22a
11317 Tallinn, Estonia

Võta ühendust: +372 50 26 200

Reg nr: 11473210